About me

My photo
Malaysia
Hi! I'm Putri Rex from Malaysia. I don't just go through life, but I grow through life.. Alhamdulillah!

Monday, March 28, 2011

Check up in Week 35

Hi all.

Today, I went for my first baby check up at Serdang Hospital, a place where I  will give birth at. InsyaAllah. We decided and made up our mind to give birth at GH over Private Hospital, insyaAllah. Of course, I know everyone wants to know how my experience was.

Personally, Fadhil and I, we both satisfied. Orang memang ramai but the number was running fast too. 
9.45am: During arrival, I have to take number and I was at number 2266 and during that time was 2196, so dalam 70 orang. Mula-mula memang macam, alamak lamanya. But seriously, the number was running fast! :) In the mean time masa tunggu number tu, kita sempat jumpa pelbagai ragam orang kat Hospital Kerajaan, baby newborn cute-cute. OKU yang kaki hancur la. And ada tu banduan kena gari dgn polis maybe ada appointment kencing manis dengan doctor. Hehe. Masa tu berlalu dengan pantas, fadhil and I beli roti makan sambil tunggu and pon gain new experience. So then, my number pon kena panggil. Tiba-tiba nervous mcm nak ambik exam. Hehe. So we registered and kena bayar RM30 sahaja for first timer, and next following check up bayar RM5 sahaja. Save nya :)

Then, lepas register tu. I kena pergi O&G department to meet my gynea. Situ pon kejap je, dalam 10 orang tapi ada byk doctors. Sambil-sambil tunggu turn tu after ambil air kencing/berat badan and Blood Pressure, they have a talk on breastfeeding. Wow. Memang good inputs la while waiting :) Habis-habis talk tu dalam 15mins my number kena paged! hehe.
I dapat doctor yang cute-cute chubby. gitu Doc Ainy, so friendly and soft spoken. Fadhil and I terus ada chemistry :) Syukur Alhamdulillah.
Then, she checked my last record, she asked,' baby breech (melintang) yea during last check up? That was my 33 weeks. Then, dia ckp not to worry until week 36 and above. So kita pegi scan jom. Yayy! (Dalam hati I mintak2 baby dah head down)
So then dalam ultrasound room, haisk! Doctor tu friendly sangat tau :) hehe. Okay so dia terus point kat my under tummy la. Tengok-tengok :)))) Alhamdulillah baby dah head down :) tapi belum engaged lagi la. Fuh! Syukur alhamdulillah :) Bonda happy sangat, ayah pon happy! Heart beat baby syukur cantek. Doc measure air ketuban pon okay. Baby is now 2.5kgs :) Just nice :)Tak henti-henti bersyukur :D
So our next check up will be April 18th :) that time I will be 38weeks by right. MasyaAllah. Cepatnya kan! :D

My conclusion, kita jangan stereotype apa-apa selagi kita tak cuba satu tempat tu. And one thing I believe, bukan manusia (doctor)yang tolong kita tapi Allah yang akan tolong kita. Doctor hanya menjalankan tugas mereka untuk membantu kita :) InsyaAllah. Memang semua ini bahagian masing-masing. Tapi Fadhil and I agreed to have each other's back in any situations! Alhamdulillah

Sesungguhnya anak itu adalah anugerah yang tiada belah bahagi.
Allahuakbar!
:)

1 comment:

Mrs.K said...

ur 35 weeks already?wahh..anytime je tu. argghhh i dah tak tahan sgt lah putri. huhu.. i hope for my next first appoinment at putrajaya my baby's head pon dah head down. pray for me kay?